اثر ویروس کرونا بر پوست:التهابات پوستی

${Blog.writer.name}
نویسنده اسکیناپ

تا به امروز ویروس کرونا علائم مختلفی از خود بروز داده است. یکی از جدیدترین علائم ویروس کرونا التهابات پوستی است. التهابات پوستی کرونا روی پوست به چه شکل است؟

مطالعه منتشرشده با استفاده از داده‌های ایتالیا، اطلاعات و یافته‌های پوستیِ ۸۸ بیمار را شرح داده است. حدود ۲۰ درصد از آن‌ها نوعی از التهابات پوستی را داشتند. ۸ نفر از آن‌ها در ابتدای بیماری و ۱۰ نفر بعد از بستری شدن در بیمارستان مشکلات و علائم پوستی را نشان دادند. التهاباتِ پوستیِ متفاوتی از از مناطق قرمز در قسمت‌های وسیع  اعضای بدن گرفته تا کهیرهای گسترده و یک مورد آبله‌مرغان شبیه تاول گزارش شده است.

در مطالعه‌ای دیگر از تایلند، محققان التهاب پوستی‌ای را شرح دادند که در ابتدا به عنوان بيماري دنگ (Dengue) تشخیص داده شده بود، اما بعداً آزمایش کرونای بیمار مثبت اعلام شد.

در شهر نیویورک نوع دیگری از تظاهرات پوستی دارند که می تواند بخشی از افزایش لخته شدن خون باشد که پزشکان در بیماران به شدت بیمار مشاهده می کنند. بیوپسی های پوستی حاصل از بثورات در این بیماران با لخته شدن خون ریز در زیر پوست مرتبط است.

این التهابات پوستی چه شکلی هستند؟

cv9.webp

اخیراً دکتر Sanober Amin متخصص پوست، بر اساس تجربیات خود، گزارش‌های منتشرشده و اطلاعات سایر متخصصان پوست در سراسر جهان اقدام به انتشار تصاویری کرده است.

امین توضیح می‌دهد که برخی از این یافته‌ها و علائم می‌تواند با التهابات پوستیِ‌ گسترده‌ای که در سایر عفونت‌های ویروسی دیده می‌شوند اشتباه گرفته شوند، اما به نظر می‌رسد که بعضی از آن‌ها به دلیل مشکلات لخته شدن خون است که در بیماران با وضعیت حادتر دیده می‌شود. هر چند ما هنوز به طور قطعی نمی‌دانیم که کدام یک از این التهابات و علائم پوستی ممکن است نشان‌دهندهٔ بیماری کووید ۱۹ و یا حتی ابتلای قبلی به این بیماری باشند.

منبع: سایت وب‌مد

0

مطالب مشابه

19ام دی ماه 1400
خواندن 2 دقیقه

لکه های پوستی قهوه ای

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره اگزمای پوستی بدانیم

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 10 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بیماری پسوریازیس بدانیم

نوشته اسکیناپ